fredag den 16. september 2011

Et billede siger mere end tusind ord

Kære læsere
Hermed indbydes I til at give jeres input til en prædiken jeg skal holde til en gospelgudstjeneste i anledning af den københavnske kulturnat fredag d. 14. okt. kl. 23.00. Der vil være stuvende fuldt i kirken af folk der får svedig, svingende gospelmusik med gospelkoret KEFAS.
Jeg har tænkt mig at bruge dette spændende billede af Katja Bøhling-Pedersen som oplæg og inspiration til denne prædiken. Det vil blive vist, både i original og på skærm.
Nu er så udfordringen til jer alle, hvad kommer du til at tænke på og hvordan kan det være relevant som forkyndelse for 400 københavnere?
Kom glad - kom frisk!

2 kommentarer:

  1. jeg tænker på kvalitet og forventinger. Det billede viser jo rigtig mange ting.. Maven bliver mæt før øjene, hvad med sindet bliver det også mæt før øjene. Når man går på cafe, for er det for nydelse og tilfredsstillelse. Nogle cafer reklamere rigtig godt for deres forretning, men kvalitet er elendig, og andre gange er det omvendt. Og faktisk har vi mennesker jo større tilfredsstillelse ved at komme på en Cafe der ikke ser ud af noget særligt, men hvor maden er top kvalitet. Kan du følge mig eller er det helt ude i skoven. I bund og grund handler det om at vi har nogle behov vi skal have opfyldt, spørgsmålet er bare hvordan. Oh i kirkelige sammenhæng synes jeg det handler meget om at finde de skjulte behov frem. Det er det gud hjælper os med.

    SvarSlet
  2. Kære Sanne
    Tak for dine overvejelser. Forholdet mellem reklame og kvalitet synes jeg er spændende, det havde jeg ikke tænkt selv, men jeg tror der måske er en god vinkel der.

    SvarSlet