onsdag den 19. september 2007

Hvad med noget humor?

Kan I nogle gode vitigheder eller historier?
Jeg får tit skyld for at have klæbehjerne når det gælder vitser og humoristiske historier og jeg kan også en hel del, men man kan aldrig have for meget af den slags. Lad os se hvad der gemmer sig i læsernes arkiver. Jeg lægger ud med et par stykker fra det kirkelige overdrev selv og så kan vi se om I kan nogle der er bedre - må den værste brander vinde!

En mand døde og kom i himlen. Under introduktionen blev han af Skt. Peter vist rundt i forskellige sale, hvor forskellige grupper af frelste tilbad Gud. I een sal var der fuldt af katolikker der svingede røgelseskar og fremsage litugiske bønner, i en anden var der vildt gang i karismatiske pinsevenner der talte i tunger så det fløjtede om ørerne og ingen blev trætte af at svinge med armene. Den var mange rum med mange forskellige gudstjenester. På vejen kom de også forbi en lukket dør. Da Skt. Peter ville gå forbi spurgte manden hvorfor de ikke skulle kigge bag denne dør? Skt. Peter hviskede med en finger for munden "Schhhh - det Indre Mission, de tror de er alene her!"

Og så en kort en på engelsk om metodister.
- How many methodists doe's it take to change a lightball?
- Change!!!

2 kommentarer:

  1. Nu hvor du har taget hul på de kirkelige har jeg en. Den er på engelsk, men jeg har svært ved at oversætte den sidste replik. Here goes:
    Pastor H. Oly, came fresh from college to start his position in the parish. The head of the church board encouraged him to pay a visit to old Edna.
    The pastor goes there hopefully, and is sat down in the living room with a cuppa. "So, Edna, I'm the new pastor of the congregation." "Sure" old Edna replies. Slowly the conversation moves over a few light subjects, but soon there's not much to be said.
    The pastor hits on the brilliant idea of talking about more personal stuff.
    "How are your children doing, Edna?" "Sure," says Edna "I have a daughter, but she's been in prison for nine years." This more or less kills off the conversation.
    Luckily Edna breaks it: "I also have a son - but he jumped from the 6th floor."
    What to do, what to do? The minister feels he saves it by asking: "Do you have other children?"
    This makes Edna take a deep breath before she answers:
    "Sure, I have a son at uni."
    Relieved pastor H. Oly lights up, convinced he has hit fertile ground: "So, what does your son do at university?"
    After a short pasue Edna answers: "He's preserved in the Institute of Anatomy."

    SvarSlet
  2. en mand på motorcykel er på vej hjem fra byen, lidt for stærkt!!! Pludselig ser han de karakteristiske blå blink bag sig... Pokkers tænker han, men beslutter sig at prøve at køre fra ham. Det lykkes i midlertid ikke, og han vinkes ind til siden af en meget vred betjent. Betjenten: "Jeg er SÅ træt af alle de folk jeg har stoppet den ene undskyldning efter den anden, og så alt det papir arbejde. Lad os slå en handel af, hvis nu du kan komme med en undskyldning jeg ikke har hørt før, så gider jeg ikke skrive en bøde ud til dig!!!"
    Manden: "min kone er lige stukket af med en politibetjent, og da jeg så blinkene, var jeg bange for det var ham, der ville aflevere hende tilbage" :)

    SvarSlet